måndag 28 januari 2013

LÄXHJÄLP


Hej

Jag har pratat med alla elever om läxorna och de allra flesta tycker att det är bra att ha läxfria helger, att som nu ha läxorna från måndag-fredag.

Därför kommer vi även denna termin köra läxorna mån-fre. Skulle detta vara väldigt jobbigt för någon och inte alls kännas bra, så hör av er så kan vi diskutera och hitta någon lösning som känns bra. Det kan ju också vara så att ni som föräldrar inte alls tycker att det är bra med läxor från mån-fred. Då måste ni höra av er så att jag vet. Annars går jag på det era barn helst vill.

För att underlätta något ska jag försöka köra igång ett test – läxhjälp. Läxjälpen kommer att vara på torsdagar direkt efter skolan: 14.40 – 15.30. De som vill stanna kvar och få den här extra hjälpen, måste på egen hand ta sig hem 15.30.

Innan man kommer på torsdagen så behöver man ha läst det mesta av det som är i läxa hemma så man vet vad som ska göras. Här i skolan har man sen möjlighet att ta hjälp av varandra och mig för att t ex lösa uppgifterna eller få extra träning i att läsa högt.

För de som vill så kör vi igång redan på torsdag. Jag behöver veta vilka som vill vara med och hur de kommer hem. Naturligtvis behöver man inte vara med varje gång. Det är bara att meddela om ditt barn inte ska stanna kvar på läxhjälpen en torsdag. 

Jag skickar med en lapp hem som jag vill att ni fyller i. Det är lite tajt om tid innan torsdag så kan ni inte vara med nu på torsdag så fyll i lappen ändå och var med nästa vecka.

Mvh Jennie