söndag 27 januari 2013

v. 4

Hej

Så spännande det var. Och så nära att vi tog oss vidare i Vi i femman. Tusen tack hela 5b för att ni är en  så fantastiskt grym klass :) Tack alla ni föräldrar som hjälpte till att köra oss dit.

Denna vecka har vi startat upp ett nytt tema so/no/svenska tillsammans. det är tema om miljö. Tanken är att vi ska bli miljöexperter och journalister. Det hela kommer avslutas med en debatt där man självklart ska försöka få de som tittar på debatten att välja rätt sida.

Det händer inget särskilt den kommande veckan. Lugn och ro är vad vi önskar :)
Vi kommer att ha ny läxa. Vi ska tillsammans utvärdera läxdagarna och se om det fungerar bra eller om vi ska göra på något annat sätt.

Vecka 5
Måndag: Ny läxa - engelska och svenska

Tisdag: idrott inne

Torsdag: idrott inne

Fredag: läxorna klara


Vecka 6 är det dags för utvecklingssamtal. Jag vill gärna att ni går in och skriver ett meddelande till mig vilket ämne ni är mest intresserad av att prata om så jag kan förbereda mig så bra som möjligt. Det finns en lite meddelandeikon där ni bokar in er på samtal där ni kan skriva. Samtalen är korta och jag kommer att ha många samtal samma kväll. Det underlättar väldigt mycket om jag vet innan.

Mvh Jennie