tisdag 22 januari 2013

Det ryktas att....

Hej

Flera föräldrar har hört av sig till mig och är bekymrade. Någonstans har de hört att det är struligt i gruppen. Det är jättebra att ni hör av er till mig om det är något ni undrar över så att jag har möjlighet att svara på era frågor.

Jag skriver ett kort inlägg om detta här, ifall att det är fler av er som är bekymrade där hemma.

Jag kan förstå om man undrar varför jag inte har hört av mig till er om det skulle vara oroligt i gruppen. Anledningen är enkel. Jag och Annika är inte oroliga och har därför inte sett någon anledning att ta kontakt med er.

Vi pratar ofta i klassen om saker som rör eleverna och i den här åldern händer det saker då och då, vilket är helt normalt. Ibland händer saker för att man inte vet hur man ska handskas med gruppdynamiken, tjejer-killar osv.

Varje fredag har vi kompissamtal där eleverna själva får ta upp om det är något de vill diskutera. Ibland får de skriva på lappar, ibland säger de det de vill direkt. Prata gärna med dem om hur det går till. De är fantastiskt roliga att sitta och diskutera med, för de är väldigt kloka.

Skulle vi bli orolig för gruppen så involverar vi självklart er, för det viktigaste är att era barn mår bra och är trygga.

Mvh Jennie och Annika