onsdag 18 september 2013

apple id

Hej

Jag har en fråga till er föräldrar.
Det finns ett väldigt bra program till mac som heter ibook author, som man kan använda för att skriva väldigt fina böcker.
Jag skulle gärna vilja att eleverna har programmet på sin dator. Programmet kostar ingenting, men eftersom det laddas ner från apple-store så krävs ett apple id.
Har man en iphone eller ipad så brukar man ha ett sånt apple-id. (som inte heller kostar något).
Det finns en luddig åldersgräns på 13 år så eleverna får själva inte skaffa det än.

För enkelhetens skull hade det varit bra om de kunde ladda ner programmet på det apple id som ni har hemma, om ni har något. Min fundering är egentligen om det är ok för er. Det är inget som kostar och det är inget som kommer kunna användas till någonting annat. Det behövs bara för att få ner programmet på datorn.

Jag skulle vilja att ni mailar mig om ni inte har något apple id, inte vill skaffa ett eller inte vill ladda ner programmet med det apple id ni har hemma.
Då får vi försöka hitta en annan lösning. Om det är ok för er att ladda ner, så får ni gärna göra det på deras datorer.

Om ni undrar över något så bara hör av er.

Mvh Jennie