fredag 1 mars 2013

v. 9

Hej

Ja, vad har vi gjort den här veckan egentligen. Ett litet axplock:
- lärt oss om Indien på engelska
- lärt oss massor av nya ord som t ex diskriminering, jämställdhet
- diskuterat olika dilemmafrågor som vi kan hamna i i vardagssituationer
- spelat badminton

Vad gäller läsläxan så har jag inga antal sidor som ska läsas. Jag vill bara att de tränar på att läsa högt. gärna en liten stund varje dag. Skriv i deras läsläxböcker hur det har gått.


Nästa vecka (v. 10)

Jag kommer åka till Barcelona på fredag tillsammans med min kära mamma som fyller 60 år. För att minska vikarier så har Annika varit snäll att byta ledig dag med mig nästa vecka. Jag jobbar onsdag och hon jobbar fredag. Jag blir sen borta hela v. 11. Måndag 11/3 är det studiedag så då behövs ingen vikarie. Annars kommer en och samma vikarie tis, tors, fre.

Läxhjälpen tvingas sluta lite tidigare den här veckan eftersom jag ska vara inne i stan på teachmeet på em. Slutar 15.15 istället.

måndag: ny läxa svenska och engelska

tisdag: idrott teori - inga kläder behövs

onsdag: skidäventyr i Åkulla. Jennie jobbar istället för Annika.

torsdag: idrott - badminton, läxhjälp till ca 15.15

fredag: Läxorna klara. Annika jobbar istället för Jennie

Mvh Jennie