söndag 17 mars 2013

Vecka 12

Hej

Trodde att det skulle vara vår när jag kom hem.... Men vi hoppas att den är på väg.
Jag hoppas att det har gått bra när jag har varit borta. Nu är jag tillbaka igen och då kör vi hårt hela två veckor innan det är dags för påskledighet :)


Nästa vecka:
Den här veckan ska vi avsluta tema etik och moral. Egentligen är det ett tema som håller på hela tiden, med kompissamtal och diskussioner kring elevernas egna funderingar om vardagslivet bl a. Vi kommer att avsluta med att ha gruppdiskussioner och ett litet förhör på de ord och begrepp vi har diskuterat i detta tema. De står uppskrivna i deras so-bok så de behöver ha med den hem och träna lite extra.

Det har kommit önskemål från flera föräldrar att få ha möjlighet att ha läxan över helgen. Som jag sagt innan så spelar det mig ingen roll alls mer än att jag behöver ha en dag på mig att rätta läxorna innan de nya kan ges ut. Så från och med den här veckan kommer vi alltså att lyssna på föräldrarnas önskemål och ha läxor från fredag till torsdag. Det är superviktigt att läxorna kommer in på torsdagen för att underlätta mitt arbete. Därför ber jag er föräldrar att påminna era barn på onsdagskvällen att få med dem. Läxhjälpen kan jag inte ändra dag på utan den kommer fortfarande vara på torsdagar, men det får bli en mer extra hjälp i efterhand. En chans att få extra genomgångar, extra träning på det man tycker är svårt. Det är en väldigt bra möjlighet att få mer hjälp.

Tyvärr är det så olyckligt att jag är borta på fredag igen. Jag är inne i stan och jobbar. Det känns inte alls bra att vara borta så mycket, men så är det ibland.

måndag: ingen ny läxa

tisdag: idrott inne

torsdag: ny läxa svenska och engelska, idrott inne. Förhör på etik och moral - begrepp.

fredag: Jennie jobbar inne i stan, vikarie kommer.

Mvh Jennie