fredag 21 mars 2014

Veckoinformation

Hej

Äntligen tillbaka till våren. Har haft en fantastisk semester, men hade liksom förväntat mig solsken i mars och inte snöstorm :)

I skrivandets stund så sitter era barn och gör SO-prov. Det smattrar som hejsan i deras datorer.
Vi avslutar tema Stormaktstid/frihetstid nästa lektion med att spela upp de pjäser de har tränat på. Min plan är att filma dem, så jag hoppas att jag får deras tillåtelse att låta filmen rulla på vårvernissagen så ni har möjlighet att se. Vårvernissagen kommer i år att vara tisdag 29 april. För er som inte varit med tidigare så är det ett tillfälle då elever får visa upp sitt arbete för er föräldrar. Det är på kvällen och det finns fika att köpa om man vill. Mer info om den kommer.

Vid föräldrarmötet i september gjorde vi en maillista på alla föräldrars mailadresser för att enkelt kunna nå er alla. Jag la ut den informationen efter mötet och bad alla som inte skrivit i mailadressen, men ville vara med på listan, att höra av sig till mig. Jag bara påminner nu igen - om man vill vara med på den listan och den vägen få information om bla klassresan så bara maila adressen till mig så lägger jag till er.

Vi har ingen läxa till nästa vecka. De har haft mycket en period nu så vi tar en veckas vila från mina ämnen iallafall :)

Vecka 13

Vi kommer att göra det sista engelska np med början nästa vecka. Det är den muntliga delen, som tar lite tid eftersom jag ska sitta tillsammans med eleverna två och två.

måndag: matte np, ta gärna med något att äta och dricka mellan proven.

tisdag - idrott

onsdag - idrott

torsdag

fredag: matte np, ta gärna med något att äta och dricka mellan proven.

Trevlig helg!