måndag 21 oktober 2013

vecka 43

Hej

Jag jobbar 50 % först och främst fram till slutet av november. Sen får vi se.
Jag har försökt i största möjliga mån lägga mina arbetstider så det täcker in de lektioner då jag har 6:orna i klassrummet dvs svenska, So och engelska.
John Holm, lärare här på skolan, kommer att ta de övriga lektionerna åt mig, idrotten och någon svensklektion.

I fredags fick alla redovisa sina fina arbeten om Europa. De har i google earth besökt fyra olika länder och hittat två sevärdheter i vardera land som de har berättat om. Vi har sett många spännande platser.
Resten av den här veckan kommer vi fokusera på att gå igenom faktatexterna om Europa.

Nästa tema inom So kommer bli ett kortare temaarbete. Den här gången handlar det om politik. Till min hjälp har jag fått Harald Lagerstedt, vilket jag är väldigt tacksam för. :)
Harald kommer nu på fredag och fredagen efter lovet för att berätta lite allmänt om politik - riksdag, regering, kommun, partier mm.
Eleverna har fått en läxa den här veckan - skriva tre frågor angående politik som de funderar över.
Frågorna behöver de maila mig senast torsdagmorgon så jag kan vidarebefodra dem till Harald.

För er som jag inte hann ha utvecklingssamtal med så har jag mailat er om det.

Höstlov v. 44 är det väl ingen som har missat ;)

Mvh Jennie

Den här veckan

tisdag: idrott inne med John

onsdag: idrott inne med John

torsdag: läxa färdig - maila mig tre frågor om politik.

fredag: Harald kommer på besök.