tisdag 20 augusti 2013

Välkomna tillbaka

Hej

Det var väldigt trevligt att träffa alla idag.
Jag skickade med ett preliminärt schema hem, ev kan det ändras lite grann.
Nytt för i år är språkval två timmar i veckan. Fram till höstlovet får eleverna prova på de olika språken, franska, spanska och tyska, och efter det väljer de vilket språk de vill fortsätta läsa. Nytt är också elevens val. Då får de välja mellan olika ämnen och har det extra under en period innan de byter.

Lisa Vargstam kommer att ha ansvar för NO och Jenny Tyrbo för matten. Jag kommer som vanligt ha Sv, eng, SO och idrott.

Idrotten kommer att vara ute under den första perioden. Om man inte kan vara med av någon anledning tex hosta, MÅSTE eleverna ha en lapp med. Har man glömt kläder finns kläder här att låna.

Nu på fredag ska vi göra en utflykt till Tofta vindskydd. Vi kommer att grilla korv där som vi får från skolan. Ta med något att dricka, något att sitta på och något litet mer att äta. Tänk på kläder efter väder. Alla kommer att gå tillsammans dit, så sköna skor behövs. Vi är tillbaka till skolan 13.00.

Tisdag 27 aug 18.00 är det dags för föräldrarmöte. Vi börjar nere vid stora klassrummet i 7-9 (ingång stora entrén). Niklas kommer informera vad som gäller för datorerna och ni har möjlighet att ställa frågor. Därefter fortsätter vi mötet uppe i klassrummet. Det kommer finnas fika att köpa, pengarna går till klassen. För att jag ska veta hur mycket kaffe jag ska fixa, vill jag veta hur många som kommer. Maila mig senast fredag eller skicka med en lapp med eleverna om ni kommer eller inte.

Fotografering är på onsdag 28 aug 12.15 - 13.00.
Mer info från photomic ser ni på Lindbergsskolans hemsidan.

Mvh
Jennie
jennie.lithen@varberg.se