måndag 8 april 2013

Vecka 15

Idag har eleverna fått med sig sitt ordförhör hem från etik och moral-temat. Jag vill att ni tittar på det. De har haft förhör på ord som är väldigt viktiga att kunna och förstå. Ordförhöret gick ut på att para ihop rätt ord med rätt betydelse.

Vi har också idag pratat om skillnaden och tittat på några exempel mellan att nå E och att nå A. Jag är nöjd med att få alla till E, men det är upp till dem själva om de vill sträva längre. Ville de nå högre än E  så hjälper jag dem på bästa sätt att nå dit, men det måste komma från dem.

Därför har jag sagt att vill man visa att man vill nå högre är det här ett sätt. 6 av 12 är ok på förhöret, godkänt men skulle inte ge mer än E om jag satte betyg. Vill man sträva efter att nå högre behöver man göra om förhöret och visa att man kan bättre dvs få minst 10 av 12. Några har redan sagt till att de vill göra ett nytt försök och det får de gärna, isf på fredag.

Idag avslutade vi etik och moral-temat. Nu kör vi igång med familj och ekonomi istället.

Mvh Jennie

Vecka 15

Måndag: Avslut: tema etik och moral.

Tisdag: idrott - basket inne

Torsdag: Ny läxa, idrott ute - fotboll, läxhjälp 14.40-15.30

Fredag: