torsdag 6 december 2012

Två saker

Hej

Sak 1
Alla i klassen vill ha julklappsbyte sista dagen. De har kommit överens om hur det ska gå till.
De ska köpa ett paket för 30 kr. De har dragit en lapp vem de ska köpa till. De vet bara vem de ska köpa till, inte vem de får paket ifrån. På paket ska det stå vem det är till, INTE vem det är från.

Dessa kommer att delas ut och öppnas fredag 21 december, men vill man lämna in dem tidigare till mig är det helt ok.


Sak 2
Jag har fått önskemål från några av era barn om att kunna ha läxhjälp här i skolan. Jag funderar på att efter jul erbjuda torsdag eftermiddag till att ha läxhjälp här, 1 timme. Det gäller att ditt barn kan ta sig hem från skolan på egen hand i så fall. Jag skulle vilja veta hur stort det intresset är. Fundera hemma och maila mig så jag får veta era åsikter om detta. Det ska vara något positivt för ert barn, där ni känner att ni får hjälp, inget tvång.

Mvh Jennie